De logica en veiligheid van Fuzen

28 augustus 2024

Gisteren mocht ik, heerlijk op de motor naar het Radboud in Nijmegen, weer even een uurtje samen zijn met Harold Bekkering.

Deze keer was mijn vraag: “Is de indeling die momenteel gehanteerd wordt op het FuzeField, in de Levels 1, 2 & 5 van de [Woorden]-Module, inderdaad zo logisch en veilig als ik van overtuigd ben?!”.
Het werd een heerlijk uur, waar in we over en weer de voors en tegens bij even zo veel kanttekeningen plaatsten.
– ‘De manier die nu gehanteerd wordt, voelt heel goed en veilig en wordt ‘scaffolding’ genoemd.‘.
– ‘Wanneer een speler het gevoel van competentie heeft, is deze geneigd meer te spelen en bezig te zijn met de activiteit, waardoor leren waarschijnlijker is.‘.
– ‘Wanneer de fysieke activiteit meer aandacht vraagt, dan het cognitieve, zal er minder, of wellicht zelfs niet, geleerd worden.‘.
– ‘Plezier doet leren. Er is niets krachtiger dan dat!‘.
Met trots mag ik zeggen dat Harold mijn mening deelt.
Ik kan je niet zeggen dat het een feit is, omdat dit niet onderzocht is.
Er is al absoluut veel onderzoek gedaan naar leren, bewegen en hun relatie.
Daardoor is hetgeen je gemaakt hebt, zeker logisch en veilig te noemen.‘.
En met nog meer trots mag ik zeggen dat deze manier van aanbieden/spelen met terugwerkende kracht zal worden verwerkt in de bestaande Leer- en Educatieve-Modules; en natuurlijk zal worden toegepast in al hetgeen nieuw is.

PS
De huidige vorm en indeling zijn onstuimig ontstaan door Stevie, René en mijzelf…

Net als de speler zitten wij niet stil.

FuzeField blijft modules ontwikkelen en updaten. Zo worden er continu nieuwe modules gerealiseerd.
Ben je benieuwd wat er zoal aankomt of heb je zelf ideeën die je tot leven zou willen zien komen?

Open chat
💬 Whatsapp bewegend leren specialist
Hi 👋
Kan ik je ergens mee helpen? Onze bewegend leren specialist beantwoordt graag al je vragen.