17 maart 2025
Afgelopen vrijdag kwam, om 16:46 uur, onderstaande E-mail binnen.
‘Maandag gaan de leerlingen er weer mee verder bij O&O.
Ik hang de Raspberry #5 komend weekend thuis aan de router, om de spellen te identificeren; bijhouden in Excel wat de progress is per team.
Zojuist je voicemail ingesproken.
“Sulac heeft het idee om een shop te maken: Om iets met coins te doen, die de gebruiker heeft gewonnen in het spel. Ik bood hem aan om even met de opdrachtgever te bellen om e.e.a. door te nemen. Doordat dit je voicemail is, zouden we graag a.s. maandag bij de start van de les even met je willen overleggen via Teams”.
Eric, wat heb ik blije leerlingen in de klas. Ze zitten gefocust hun interactieve Scratch spellen te programmeren met z’n tweeën naast elkaar. In totaal 10 teams.
Sulac ging zelfs 30 minuten na de les door om e.e.a. voor elkaar te krijgen. Ik heb z’n moeder net gebeld, om te vertellen dat haar zoon nu pas naar huis gaat. Ook vertel ik haar dat ik zo’n blij en intrinsiek gemotiveerd kind zie. Sulacs moeder was aangenaam verrast door mijn feedback op het gedrag van haar zoon. Ze heeft afgelopen schooljaar ook e.e.a aan frustratie meegemaakt bij hem en merkt dat hij nu goed gaat en zin in school heeft. Naar O&O kijkt hij elke keer weer uit!
Ik ga ook blij het weekend in en besef dat dit de mooie en dankbare momenten van lesgeven zijn.
Prachtig dit vak, ook dankzij jouw opdracht! FuzeField bedankt!’.
Mark is docent aan Melanchthon Bergschenhoek.
Sulac is een leerling (2de klas) die gekozen heeft voor het Technasium.
FuzeField heeft de opdracht neergelegd: [Maak een game in Scratch, met als onderwerp een schoolvak.]. En heeft daarbij o.a. 5x Raspberry-test-set-met-FuzeKey, een informatie-pagina en bijbehorende account in FrontOffice beschikbaar gesteld.