Fuze ervaringen

Op het veld komen regelmatig onverwachte situaties voorbij. Kinderen die in de klas allang hadden opgegeven, gaan na meerdere fouten gewoon door met fuzen. Leerlingen die extra leesbegeleiding hebben, lezen op het FuzeField hardop aan anderen voor en kinderen die in de klas geen leider lijken te zijn, nemen de volle verantwoording op het veld door anderen aan te sturen. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Platform van mogelijkheden

Enthousiasme en creativiteit zorgt voor nóg meer plezier! Kinderen komen maximaal tot hun recht wanneer ze zichzelf mogen zijn en kunnen laten zien. FuzeField draagt daaraan bij doordat het een platform van mogelijkheden is.

 

Zo zijn de eerste zelf geprogrammeerde Scratch games gemaakt door kinderen op het veld en mochten we onlangs op bezoek bij De Wilgetoren omdat kinderen een spelidee hadden. Op deze pagina delen we graag enkele van de inzichten van scholen met je.

 

 

Resultaten GGD onderzoek

In samenwerking met B.slim, GGD regio Utrecht, ABC-Amersfoort en Buurtsportcoach Amersfoort zijn er FuzeFields bij de Bilalschool en ’t Spectrum in Amersfoort geplaatst. Deze zijn een pilot in aanloop naar bredere uitrol. De GGD voerde zelfstandig een kwalitatief onderzoek uit naar deze pilot, de resultaten vind je hier.

 

“Normaal vind ik leren niet echt leuk. Maar door het FuzeField, leer je met spelen en vind ik leren leuker.”

FuzeField op het schoolplein

Hieronder zie je een impressie van een FuzeField op een schoolplein. De installatie kostte een halve dag en aan het einde van de lesdag konden de kinderen er direct op spelen. Sinds de installatie spelen de kinderen er elke dag fanatiek op, records worden steeds weer verbroken en de hogere levels worden ook gehaald.

De BSO maakt er na schooltijd ook dankbaar gebruik van, sterker nog, de ouders van de kinderen spelen er ook graag even op. Het maakt het kind in ze los, tegelijkertijd leren ze ook nog eens wat bij 😉

De Wilgetoren, Hilversum

 

‘Ik heb je een belangrijke mail doorgestuurd, daar móet je echt snel naar kijken’, wordt er tegen me gezegd met een grote glimlach. Nieuwsgierig open ik het bericht en die grote lach verschijnt ook direct bij mij.

 

‘Wij zijn Joep, Ipek en Pia en zitten in groep 5 van de Wilgetoren in Hilversum.
Wij hebben een spel bedacht voor op het FuzeField.’

 

Wauw! Daar willen we natuurlijk meer van weten! In juli mochten we kennismaken met deze 3 creatievelingen, die ons echt versteld hebben doen staan met hun ideeën, inzicht en motivatie! Wat hebben we genoten van ze!

Met stralende gezichten kwamen ze binnen om met ons te praten over hun spel ‘Doe de vogel’. Nadat we ze bedankt hadden voor het waanzinnig leuke idee, hebben we uitgelegd hoe het maken van spellen gaat en toen ging het pas echt los!

Alle 3 begonnen ze te praten en het ene idee na het andere kwam uit ze, ze gingen zelfs al in gesprek met elkaar om de ideeën aan te vullen en te verbeteren. Die plannen werden gelijk genoteerd in hun nieuwe FuzeField notitieblok, want we gaan eerst met elkaar aan de slag om ‘Doe de vogel’ te maken.

 

Dat dit drietal enthousiast is en alles goed regelt, is wel duidelijk. Toen ze terug naar hun klas liepen, besloten ze om eerst naar meester Koen te gaan om te vertellen dat ze na de zomervakantie van start gaan met het ontwikkelen van hun eigen spel!

Open chat
💬 Whatsapp bewegend leren specialist
Hi 👋
Kan ik je ergens mee helpen? Onze bewegend leren specialist beantwoordt graag al je vragen.